Image hosted by Photobucket.com

80'lerden elimde kalan oyuncak, kaset vs. ile nostalji yapıyorum :)

Google

10 Ocak 2007

Hanimex HMG2650


tip: oyun konsolu
ülke: Almanya
yıl: 1982
cpu: Signetics 2650
hız: 3.58 MHz
ram: 512 Bytes
rom: none
grafik: great
renk: 8
ses: beeper
giriş: oyun kartuşlu
üretici: Emerson Radio Corp.

70'lerin sonu 80'lerin başı ev tipi oyun konsollarında (teknolojinin geleşmesi paralelinde) bir savaş başlamıştı. Önceleri kocaman, hantal, işletme tipi oyun makinalarıyla yürütülen rekabet 83, 84'lerde iyice kızışmıştı. Türkiye bu rekabetle geçte olsa TRT'de çıkan "Atari" reklamıyla tanışmıştı. Ama kim bilir, o zamanlar kaç kişi ulaşabilmişti bu oyun konsoluna? Ben şanslı çocuklardandım ki Almanya'da işçi ailesiydik. Markası Atari olmasada, yukarıdaki o zamanın süper teknolojik 8-bit 2. jenerasyon oyun konsoluna sahiptim :) Sağ olsun babam böyle teknolojik yeniliklere ilgi duyan bir insan. Bir gün bana sürpriz yapıp getirmişti. Yıl 1983'dü. Elde oynanan "Game Boy" çıkana kadar beni idare etmişti. Hala saklarım. Ama sadece elimde bir kartuşlu oyunu var. O da Space Attack (1979). Biraz hırpalamış olucam ki sağ joystik üzerindeki rakam zeminini kaybetmişim. Onun haricinde sapasağlam çalışıyor. Televizyona anten girişinden bağlanıyor. Oyunda A ve B olmak üzere 2 seçenek bulunmakta. Biri hızlı diğeri yavaş oynamanızı sağlıyor.

Bu konsol dünya üzerinde farklı isimlerle tanınıyor.Emerson Arcadia 2001 Emulatorü,
  • Almanya'da "Hanimex HMG2650" , "Schmidt TVG2000" yada "Telefever"
  • Fransa'da "Advision Home Arcade"
  • İtalya'da "Leonardo"
  • Kanada'da "LeisureVision" ismi altında satılmış.

1 Comments:

Blogger Gülten Ağrıtmış said...

Sitenizi çok sevdim.Bu oyunu çok oynardım bu oyuncak araba ve tatlı malzemelerin bir başka birikmiş hali de bende var. Çok hoşuma gitti sayfanız bana da ilham verdiniz. İyiki böyle tatlı bir buluşma yakaladım sitenizle. Elinize yüreğinize sağlık ben de bir fotoğraflarını çekeyim bendekilerin. Ne acıdırki her taşınmada bir parçası kaybolmuş oluyor elimizdekilerin. Sıkı, sıkı saklasakta dönüp baktığınızda eksilmiş buluyorsunuz o kadar manevi değer yüklediğiniz bu güzelliklerin bazılarını. Arada bir tıklayıp sitenize bakacağım gelişmeler ne durumda diye. Çok keyif aldım.
Saygı ve sevgiyle kalın.
10 Kasım 2009
Yazar Şair Eğitmen
Gülten Ağrıtmış

10 Kasım, 2009 20:29

 

Yorum Gönder

<< Home

 
Creative Commons License
Koy Sepete !! Eskici is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 3.0 Unported License.
Based on a work at kaanake2.blogspot.com.
Dikkat! Site içerisindeki fotoğraflar kaynak gösterilmeden kullanılamaz. Fotoğraflar Creative Commons tarafından lisanslanmıştır. Fotoğrafları kullanmadan önce lütfen khulu74"ET"yahoo.com'a mail yollayınız. :)